Yeni doğan bebeğim dile geldi


 Yenidoğan bebeklerin henüz kanunlarda yerini almasa da, bir takım kuralları var. Bir kez de, daha yeni doğmuş İnci’nin ağzından bu kuralları “bebek severlere” anne kız olarak duyurmak istiyoruz.

İnci Deren diyorki;

  1. Bana dokunmadan önce mutlaka önce ellerinizi yıkamalısınız. Neticede bakterilerle yeni tanışıyorum ve bağışıklık sistemim çok hassas. Ellerinizi yıkamadan bana dokunmaya kalktığınızda annem bir şey derse size, kızmayın. Unutmayın ki benim ağzım şu an için O. Beni temsilen sizi o uyaracak. Bu görevi ona verdim. Ama siz zaten buna gerek kalmadan ellerinizi yıkarsınız da dimi…
  2. Hastaysanız lütfen iyileşene kadar beni görmeye gelmeyiniz. Biliyorum benimle tanışmak için can atıyorsunuz, hatta biliyorum ki annemi de çok seviyorsunuz ve bizimle mutluluğumuzu paylaşmak istiyorsunuz. Ama beni gerçekten seviyorsanız, lütfen iyileşince buyurunuz.
  3. Uyurken bana dokunmayınız. Ne uykumu bölünüz ne de uyurken beni seviniz. Çünkü uyku, beslenmem kadar önemli bir yerde benim için. Uyuyan bebeğe dokunulmaz.
  4. Annemden habersiz lütfen hurafe inançlarla yüzüme tükürmeyiniz!!! Böyle gelenekler de varmış diye duydum. Valla benden uyarması; annem böyle bir harekette bulunanı görürse, Jackie Chan’e bağlar olayı. Ama biliyorum biliyorum, böyle şeyler yapılmayacağını zaten bilirsiniz.
  5. Gene annemden gizli bal, şekerli su gibi gıdaları sakın ağzıma koymaya kalkmayınız. Unutmayın ki beni annemden başkası besleyemez. O da zaten sütüyle doyuracaktır beni. Ay bu kadının bebeği olmak da ne güzelmiş ayol. Kendimi bi ünlü gibi hissediyorum yanında 🙂 İyiki anneler varmış bu dünyada.
  6. O sigaranı gene içiyorsan iç, iç de sakın elini yüzünü yıkamadan yanıma yaklaşma. Senin anlayamadığın o koku, benim ciğerlerim için büyük tehlike. Üstelik üzerine de sinmiş ve sen beni kucağına almaya kalkıyorsun! Hani evde sigara içmeye kalkışmandansa hiç bahsetmiyorum…
  7. Zaten bu dünyaya henüz alışamamışım, her şey ürkütücü. Bir de bunun üstüne sen de sakın beni hoplatıp zıplatmaya kalkışma.
  8. Çok tatlıyım biliyorum evet. Ne de güzel kokuyorum, cennet gibi. Bunları biliyorum ama lütfen beni yanaklarımdan öpme. Tamam, ayaklarımdan sevebilirsin. Cildim çok hassas. Az önce de bahsettiğim gibi bir müddet daha iyi korunmalıyım çünkü bağışıklık sistemim korumasız henüz. Hem yanaklarıma da yazık.
  9. Annemi üzecek ya da çok ses çıkaracak ortamlar yaratmayın lütfen. Çocuklarınız varsa onlar da sessiz olmalı. Çünkü annem stresli ve sesli ortamda benimle yeterince ilgilenemez. İlgilense de stres hormonları sütüne geçeceği için bu beni de rahatsız eder. Belki huzursuzlanır ağlarım, belki gece uyuyamam. Neticede ben de annem de iyi saatler geçirmemiş oluruz. Sütü bile azalabilir Allah korusun. Aman Allahım, sonra naparım ben…

Yeni doğdum. Anlayışınıza sığınıyorum. Sevgiler. Ben İnci deren…

Yorumlar

Popüler Yayınlar